• Drezno z dziećmi – atrakcje To była nasza 3 wizyta w Dreźnie i …
    Czytaj dalej
  • Szwajcaria z dziećmi W wakacje wybrałam się z najmłodszą córka …
  • Japonia z dzieckien 2023 Marzeniem mojego syna była podróż do Japonii. Od lat jest …
  • Hannover z dziećmi Razem z moją 5 letnią córka, spędziłyśmy …
    Czytaj dalej

Szwajcaria z dziećmi

W wakacje wybrałam się z najmłodszą córka i namiotem na wycieczkę do Szwajcarii. Trochę byłam przestraszona tym jak wysokie będą ceny, gdyż jakiego przewodnika nie czytałam, był to główny punkt tekstu. No i tak, niestety, Szwajcaria jest bardzo droga ale jest tez przepiękną dlatego dzisiaj skoncentruje się na tym aspekcie wyprawy :).

Szwajcaria dojazd

Ja do Szwajcarii jechałam z Niemiec i dostałam się tam pociągiem. Jechałam pociągiem z Freiburg do Bazylei. Kiedyś byłam już w Bazylei dlatego tez tym razem od razu złapałam pociąg do Zurychu. Bilety na pociąg kupowałam online poprzez stronę szwajcarskich lini kolejowych tutaj. Cały nasz pobyt poruszaliśmy się pociągami, gdyż była to najszybsza opcja dla nas.
    Pociągami podróżowało się komfortowo i punktualnie.

Zurych z namiotem

W Zurychu nocowaliśmy z córka na polu namiotowym tutaj. Pole to znajduje się niedaleko centrum, do centrum jest dobre połączenie autobusem, który jeździ raz na 10 minut. Raz do centrum poszłyśmy tez na piechotę wzdłuż jeziora i był to bardzo przyjemny spacer.

Pole namiotowe znajduje się nad jeziorem Zuryskim i jest bardzo przyjemne. Jest czysto i bezpiecznie, było co prawda sporo ludzi więc prywatności nie było za wiele ale i tak polecam bo było niedrogie i przyjemne. Na miejscu działa mały sklepik gdzie można kupić najpotrzebniejsze produkty bądź napić się kawy. Bezpośrednio z campingu można zejść do jeziora, jest tez niewielki plac zabaw. Sanitariaty były czyste – pole namiotowe polecam.

Zurych atrakcje z dzieckiem

W Zurychu byłyśmy tylko 2 dni, ale nie proznowalysmy i kilka fajnych miejsc odwiedziliśmy.

Podczas naszego pobytu były upały i życie skupiało się głównie wokół jeziora. Zaskoczył mnie bardzo pozytywny vibe – ludzie pływali na supach, na brzegu piknikowali, robili grilla, grali i miło spędzali czas – było przemiło i bardzo mi się podobało.

Przy jeziorze są darmowe toalety, miejsca gdzie można zjeść, plac zabaw – jest swietnie przygotowane do spędzania miło czasu.

Podczas naszego pobytu pochodziłyśmy trochę po starym mieście a także odwiedziliśmy jedno muzeum Landesmuseum Zürich. Jest to piękne, nowoczesne muzeum z ciekawa wystawa skierowana do dzieci. Polecam. Wystawa dla dorosłych tez była ciekawa, ale nie mogłam się w niej zanurzyć tak jakbym chciała niestety. Wizualnie za to wszystko tiptop.

Jeśli chodzi o jedzenie to byłyśmy w Ziegel Oh Lac restauracji i jedzenie było naprawdę przepyszne, maja tez porcje dziecięce.

Engelberg atrakcje z dzieckiem

Z Zurychu pojechałyśmy dalej w góry. Wybralam Engelberg ze względu na super pole namiotowe, które tam znalazłam i szczerze mówiąc nie mogłam wybrać lepiej.

Pole namiotowe to było spełnieniem moich namiotowych marzeń: położone wśród gór, przy rzece, było czyste i bardzo przyjemne. Na miejscu jest plac zabaw dla dzieci, restauracja, basen, sklepik – wszystko co potrzeba. Dodatkowo pole to jest położone tak, ze w gruncie rzeczy można wszędzie dojść na piechotę, ale nie trzeba – raz na godzinę kursuje darmowy autobus, który dowozi do centrum bądź na kolejki górskie. A kolejki górskie na miejscu są aż 3 i wszystkie trasy wypróbowałyśmy :).