• Drezno z dziećmi – atrakcje To była nasza 3 wizyta w Dreźnie i …
    Czytaj dalej
  • Szwajcaria z dziećmi W wakacje wybrałam się z najmłodszą córka …
  • Japonia z dzieckien 2023 Marzeniem mojego syna była podróż do Japonii. Od lat jest …
  • Hannover z dziećmi Razem z moją 5 letnią córka, spędziłyśmy …
    Czytaj dalej

Hannover z dziećmi

Razem z moją 5 letnią córka, spędziłyśmy weekend w Hannoverze.
    I był to fantastyczny weekend!
    Miasto to, ma bardzo dużo do zaoferowania – kultura, sztuka, natura i atrakcje dla dzieci. Poza tym czuć tam fajną atmosferę, jest czysto i zielono i miasto pozytywnie zaskakuje infrastrukturą rowerową (następnym razem będziemy zwiedzać na rowerze!).

Hannover dojazd

My do Hannoveru dojechaliśmy pociągiem. Z Berlina jedzie się niecałe 2h i jest to bardzo szybka i komfortowa podróż. Warto kupić bilety odpowiednio wcześniej – cena jest wtedy bardzo korzystna.

Hannover z dziećmi – atrakcje

My w Hannoverze spedziłysmy 2 pełne dni i napiszę tak – nudy nie ma! Atrakcji starczyłoby spokojnie na kilka wizyt. Bawiłyśmy się świetnie, a odwiedziłyśmy następujące atrakcje:

Erlebnis ZOO Hannover – muszę napisać, że to jedne z fajniejszych ZOO w jakich kiedykolwiek byłam. Znajduje się zaraz obok ogromnego kompleksu leśnego i dzięki temu również czujemy się jakbyśmy byli trochę w lesie. Zwierzęta mają duże wybiegi, zoo jest pełne egzotycznych roślin, jest bardzo czysto i jest cała masa atrakcji. Są różne place zabaw, części tematyczne, widać też że zoo się rozbudowuje i modernizuje. Na terenie ZOO znajduje się również pawilon w którym aktualnie można obejrzeć bardzo ciekawą wystawę fotograficzną.
    W cenie biletu jest też kurs łódką i koniecznie skorzystajcie z tej atrakcji, gdyż bardzo przyjemnie się płynie i podziwia zwierzęta z takiej perspektywy. Na miejscu jest wiele pawilonów gastronomicznych, czy to na mały czy duży głód, oczywiście zakupicie też lody.

My jadłyśmy w Hoflokal – bardzo polecam. To restauracja, więc ceny są trochę wyższe ale jedzenie przepyszne – sezonowe i lokalne.

W ZOO spędziłyśmy wiele godzin i mogłybyśmy pewnie jeszcze więcej ale bardzo chciałyśmy dalej eksplorować miasto :).

Idealnym pomysłem na zwiedzanie Hannoveru, jest podążanie po ‚czerwonej nitce‘ czyli narysowanej na ziemi czerwonej linie, która poprowadzi nas do najważniejszych atrakcji Hannoveru, które znajdują się w centrum. Cała trasa ma 4200m.
    Więcej o tej atrakcji poczytacie tutaj – znajdziecie tam również mapkę i opis napotykanych atrakcji. Ze swojej strony napiszę, że świetnie się w ten sposób zwiedza – nie trzeba ciągle patrzeć na mapę, czerwona linia was poprowadzi. Jest to też fajna atrakcja dla dzieci, które z chęcią zwiedzają w ten sposób miasto.

Koniecznie wjedźcie też windą na kopułę Neues Rathaus. Nie dość, że winda, która wjedziecie jest ewenementem na skalę światowa (jedzie po łuku – jest to doprawdy ciekawe doświadczenie), to widoki roztaczające się z wieży widokowej są wspaniałe! Zresztą sami zobaczcie 🙂

Wizyta w Hannoverze nie byłaby kompletna bez wizyty w Herrenhäuser Garten i Berggarten
    Herrenhaüser Garten to barokowy zespół ogrodowy z pięknym pałacem. Ogród jest przepiękny – warto spędzić tam czas i napawać się pięknem tego miejsca. Znajdziecie tam fontanny, labirynt, wspaniałe ogrody tematyczne i wiele innych atrakcji.

Berggarten z kolei jest to ogród botaniczny ze szklarniami i rozległym terenem, po którym przemiło się spaceruje. Możecie tam podziwiać największą w Europie kolekcję storczyków, a także imponujące kaktusy.

Oba miejsca są obowiązkowymi punktami na mapie Hannoveru.

Warto zajrzeć też do muzeum dla dzieci Zinnober – nie jest to prawdziwe muzeum ale raczej (tak jak np. w Berlinie) – inteligentna przestrzeń do zabawy. Dzieci w przyjaznym środowisku i przy pomocy wspierających edukatorów mogą odkrywać różne ciekawostki i uczyć się przez zabawę. Bardzo podobała nam się ta przestrzeń i aktualna wystawa dotyczącą rożnych zabaw logicznych.

Hannover jest bardzo dobrze skomunikowany, dobrym pomysłem jest tez wypożyczenie roweru – widziałam bardzo wielu rowerzystów i uważnych kierowców. Mob tez skorzystać z opcji autobusu turystycznego drop off drop in, który to autobus obwiezie was po najważniejszych atrakcjach w mieście a wy, korzystając z audioprzewodnik udostępnionego w autobusie dowiecie się wszystkich ciekawostek.Bilet kupicie u kierowcy bądź w informacji turystycznej, a rozkład jazdy i informacje o przystankach znajdziecie tutaj.

Hannover jest miastem, gdzie sztukę napotyka się na każdym kroku. Czy to przepiękne murale, czy uliczne rzeźby, warto spacerować po mieście. W odkrywaniu dzieł sztuki z pewnością pomoże wam folder informacyjny, który znajdziecie pod tym linkiem
    Aaaaa i koniecznie popatrzcie sobie na surferów na rzece Leine – super rozrywka. Ta fala znajduje się zaraz koło rzeźb Niki de Saint Phalle – Nanas (do których również dojedziecie po ‚czerwonej nitce’)

Jedzenie w Hannoverze

Śniadania jadłyśmy w Hotelu, jeden obiad zjadłyśmy w ZOO w Hofladen, a na drugi obiad wybrałyśmy się do polecanej pizzerii Francesca&Fratelli – polecamy dalej, pizza była pyszna, a obsługa przemiła, dodatkowo restauracja ta znajduje się w samym centrum.
    Polecam też pyszną kawę w Gottfried´s Feinkiosk im Leibnizhaus – espresso tonic najlepszy :).

Nocleg w Hannoverze:

Nocowałyśmy w Mercure Hotel Hannover City – hotel w porządku, czysto, smaczne śniadania i bardzo miła obsługa. To co wyróżnia to miejsce to położenie – na przeciwko parku, niedaleko muzeów, dosłownie 3 min drogi od Neues Rathaus. Bardzo spokojna lokalizacja. Mimo iż w mieście, to jest tam cicho i kameralnie.

Hannover z dzieckiem – podsumowanie

Hannover z dzieckiem to świetny pomysł – na pewno nie będziecie się nudzić, a dzieci będą miały duuuuuzo atrakcji. Weekend w Hannoverze to idealny pomysł na rodzinny city break i ja mam szczerą nadzieję, że uda nam się jeszcze tam wrócić bo nie zdążyłam zobaczyć wszystkiego co chciałam 🙂

Pozdrawiam!

Wpis ten powstał we współpracy i na zaproszenie organizacji turystycznej miasta Hannover. Oczywiście wszystkie opinie zawarte w tekście są niezależne i moje własne.